Projekt czytelniczo-medialny

.

Nowa okładka najpopularniejszej książki
w naszej klasie.

„Kopciuszek” ten tytuł pojawiał się najczęściej wśród tytułów wymienianych jako bajki z dzieciństwa Naszych Rodziców i Dziadków  w naszej klasie. Dlatego uczniowie klasy 3 B postanowili zaprojektować nową, własną okładkę do tej pięknej baśni. Dzieciom bardzo podobały się takie twórcze zajęcia.

 „Kopciuszek” to opowieść o losach pięknej i dobrej dziewczyny, która po śmierci matki stała się służącą w domu swojego ojca i jego nowej rodziny. Czy Kopciuszkowi uda się spełnić największe marzenie i wybrać się na bal, organizowany przez króla? W której z trzech sióstr zakocha się królewski syn? Czy pomimo intryg macochy i jej córek Kopciuszek znajdzie szczęście? Na te i wiele innych pytań odpowiedź można znaleźć na kartach tej pięknej książki.

Wystarczy ją otworzyć i przenieść się w baśniowy świat, czytając historię Kopciuszka i podziwiając kolorowe ilustracje.

Efekty prac plastycznych uczniów klasy 3B przedstawiamy poniżej. 

Wspólnie przygotowaliśmy również wystawę różnych wydań „Kopciuszka”. Na klasowej ekspozycji znalazły się pięknie ilustrowane wydania tej baśni oraz różne rekwizyty związane z tą książką.

„Budujemy  szkołę – cegiełki czytelnicze”.

Taki tytuł nosi jedno z zadań projektu czytelniczo-medialnego pt. „Świat się zmienia, a czytanie łączy pokolenia”. Projekt ten realizują klasy I-III i oddziały przedszkolne.

Zadanie „Budujemy szkołę cegiełkami czytelniczymi” to międzyklasowy konkurs czytelniczy w innowacyjnej formie. Na kartkach – cegiełkach wychowawcy wpisują określoną liczbę tytułów przeczytanych przez uczniów książek. Kolorowe cegiełki utworzą makietę szkoły.

Naszą „budowę” zamierzamy ukończyć na początku kwietnia. Czy się nam uda? Która klasa dołoży największą liczbę cegiełek? Dowiemy się już wkrótce !

Przy okazji tego zadania na pewno czeka nas wiele miłej zabawy, ciekawej lektury i zdrowej rywalizacji 🙂

Klasy młodsze czytają i … polecają.

Przez ostatnie tygodnie za oknem panowała prawdziwa zima, niemal jak na dalekiej północy. Z czym lub z kim kojarzy się taka aura? Nam skojarzyła się z … pingwinami.

Uczniowie I b postanowili poznać sekrety życia mieszkańców mroźnej krainy.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy od lektury znanej już od kilku pokoleń pt. „Mały pingwin Pik-Pok”.

Pingwin  mieszka z rodzicami, ciotką i stryjem na Wyspie Śniegowych Burz. Prowadzi zwyczajne pingwinie życie, chodzi do szkoły, gdzie uczy się, „jak uciekać przed zębatym rekinem i ile to jest dwa sztokfisze plus trzy sztokfisze”, i nie jest zbyt dobry z geografii.
Pewnego dnia Pik-Pok spotyka wędrowną kaczkę Kwe-Kwe. Opowieści Kwe-Kwe (która na własne oczy widziała Błękitne Jezioro, wie, jak pachną fiołki i jak śpiewają słowiki) sprawiają, że spokojny pingwin zaczyna marzyć o podróżach. A gdy na wyspie ląduje samolot, pingwin nie waha się ani chwili: wsiada na pokład i postanawia zwiedzić świat.

Co z tego wyniknie? My już wiemy. Polecamy wszystkim  książkę  Adama Bahdaja „Mały pingwin Pik – Pok”.

Przygody pingwinka postanowiliśmy zilustrować w nietypowy sposób. Efekty naszych prac plastycznych przedstawiamy poniżej.